Uprzejmie informujemy, że z dniem 1 stycznia 2023 roku nastąpi zmiana miejsca przyjmowania i rozpatrywania wniosków o dodatki mieszkaniowe z dotychczasowego w Urzędzie Miasta na nowe w Ośrodku Pomocy Społecznej.
Jeszcze tylko do 31 grudnia br. Urząd Miasta w Kostrzynie nad Odrą ul. Graniczna 2 będzie przyjmował wnioski o dodatki mieszkaniowe. Od nowego roku osoby ubiegające się o dodatek mieszkaniowy składają wnioski w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kostrzynie nad Odrą ul. Niepodległości 17 w Dziale Świadczeń Rodzinnych Alimentacyjnych i Wychowawczych. Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na okres sześciu miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożeniu wniosku.
Dodatek mieszkaniowy wypłaca się zarządcy budynku albo innej osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny, z góry, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca.
Przypominamy, że w celu otrzymania dodatku mieszkaniowego należy złożyć wniosek potwierdzony przez zarządcę lub inną osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny oraz dołączyć do niego następujące dokumenty:
1)dokument potwierdzający tytuł prawny do zajmowanego lokalu;
2)deklarację o wysokości dochodów wnioskodawcy i wszystkich członków gospodarstwa domowego;
3)zaświadczenia potwierdzające osiągnięte dochody zgodnie z wypełnioną deklaracją dochodową;
4)dokumenty potwierdzające wysokość dochodów osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym z trzech miesięcy, poprzedzających datę złożenia wniosku, np.:
-zaświadczenie z zakładu pracy o dochodach;
-emerytura/renta - z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - decyzja oraz zaświadczenie o wysokości NETTO otrzymanego świadczenia;
-w przypadku pobierania np. zasiłku chorobowego, zasiłku macierzyńskiego - zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ;
-w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej - złożenie oświadczenia o uzyskanych dochodach (na obowiązującym druku);
-w przypadku posiadania tytułu prawnego do gospodarstwa rolnego - złożenie oświadczenia o powierzchni gruntów ha przeliczeniowych (na obowiązującym druku);
-w przypadku pobierania np. alimentów, funduszu alimentacyjnego, stypendium szkolnego lub uczelnianego (o charakterze socjalnym), egzekucji komorniczej, ulgi prorodzinnej, zwrotu podatku - złożenie oświadczenia o dochodach niepodlegających opodatkowaniu (na obowiązującym druku) oraz udokumentowanie ww. dochodów;
-oświadczenie wnioskodawcy ubiegającego się o przyznanie dodatku mieszkaniowego (na obowiązującym druku);
-informację zarządcy budynku lub innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny (na obowiązującym druku);
Podstawa prawna
-ustawa dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych;
-ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;