8 marca 2023 r. zostało ogłoszone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dla zadania: „Budowa drogi gminnej w ulicy Pralników z budową skrzyżowania z drogą krajową DK 31 - ulicą Sportową”. Przypominamy, że Miasto Kostrzyn nad Odrą pozyskało na to zadanie dofinansowanie w kwocie 3 325 000,00 zł z Programu Rządowy Fundusz Polki Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
W ramach inwestycji planuje się budowę drogi gminnej w ulicy Pralników z włączeniem do drogi krajowej DK 31, tj: z budową skrzyżowania z drogą krajową DK 31 ulicą Sportową, a także budową ciągu pieszo-rowerowego. Ulica Pralników bezpośrednio graniczy z III podstrefą Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Inwestycja będzie również bardzo istotna dla zabezpiecznia bezpieczeństwa nie tylko mieszkańców Kostrzyna, ale również mieszkańców regionu, gdyż bezpośrednio przy ul. Pralników powstanie nowy obiekt Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej w Kostrzynie nad Odrą, która swoimi działaniami obejmuje teren zachodniej części powiatu gorzowskiego tj. teren gmin: Kostrzyn nad Odrą, Witnica oraz Lubiszyn.
Budowa ma trwać ok 14 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy.
10 marca 2023 r. natomiast zostało ogłoszone postepowanie dla zadania „Budowa drogi zbiorczej KN 4 w Kostrzynie nad Odrą” Na inwestycję Miasto Kostrzyn nad Odrą pozyskało 7 900 000,00 zł z Programu Rządowy Fundusz Polki Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
W ramach zadania planowana jest budowa drogi wraz ciągiem pieszo-rowerowym na odcinku pomiędzy ul. Leśną, a małą obwodnicą miasta Kostrzyn nad Odrą, która zapewni dojazd do terenu Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i osiedla mieszkaniowego na osiedlu Drzewice. Projektowana droga znajduje się w północnej części miasta Kostrzyn nad Odrą w pobliżu linii kolejowej nr 273.
W wyniku realizacji niniejszej inwestycji umożliwiony zostanie przede wszystkim płynny dojazd do terenów strefy ekonomicznej połączony z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez ominięcie terenów osiedli mieszkaniowych. Ponadto zwiększy się dostępność komunikacyjna sąsiednich terenów inwestycyjnych. Ważnym aspektem jest również podniesienie bezpieczeństwa użytkowników projektowanej drogi, ponieważ oddzielony zostanie ruch kołowy od ruch pieszego i rowerowego.
Budowa ma trwać ok 16 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy.