W związku z licznymi zapytaniami telefonicznymi dotyczącymi kwestii przekazania 1,5% należnego podatku rolnego, Dyrektor Biura Rolniczego OPZZ Barbara Księżak przekazuje poniżej kilka istotnych informacji, które mogą okazać się pomocne w prawidłowym zrozumieniu obowiązujących przepisów.
Dodatkowe wyjaśnienia oraz szczegółowe informacje dostępne są również na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi:
Zgodnie z art. 6d ust. 1 ustawy o podatku rolnym organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia gruntów, na wniosek podatnika podatku rolnego, będącego osobą fizyczną, oraz podatnika podatku rolnego będącego rolniczą spółdzielnią produkcyjną przekazuje kwotę w wysokości 1,5% należnego podatku rolnego na rzecz wybranego przez tego podatnika podmiotu uprawnionego.
Wniosek o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego składa się od dnia 1 marca do dnia 15 listopada roku podatkowego, o czym stanowi art. 6d ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku rolnym. Wniosek o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego sporządza się zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r. w sprawie wniosku o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego (Dz. U. poz. 2821).
Wniosek o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego (RPU-1) wraz z załącznikiem do wniosku o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego – dane pozostałych podatników (ZRPU-1) jest dostępny na stronie Ministerstwa Finansów bądź kieruje go w załączeniu.
W załączeniu poniżej pismo od Przewodniczącego Rolniczego OPZZ – Pana Sławomira Izdebskiego – oraz ulotka i plakat informacyjny.