Informujemy, że proces rekrutacyjny dla osób starających się
o uzyskanie dotacji na utworzenie działalności gospodarczej,
obejmujący nabór uczestników Projektu „Lubuski Biznes ma POWER”
rozpocznie się w dniu 17.05.2021 o godz. 8:00,
a zakończy w dniu 04.06.2021 o godz. 16:00.
Dokumenty rekrutacyjne należy składać osobiście w Biurze Projektu:
Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej,
ul. Reja 6, 65-076 Zielona Góra,
czynnym w czasie trwania naboru Formularzy
rekrutacyjnych od pn.-pt., godz. 8:00-16:00
oraz w Filii Biura Projektu:
Angelika Sznabel Akapit,
ul. Długosza 22a/1, 68-200 Żary,
czynnej w trakcie trwania naboru Formularzy
rekrutacyjnych od pn.-pt., godz. 8:00-15:30
lub za pośrednictwem poczty lub przesyłką kurierską na adres:
Angelika Sznabel Akapit, ul. Sarnia 17, 68-200 Żary
lub elektronicznie na adres e-mail: power@akapit.edu.pl.
Celem głównym projektu jest podjęcie działalności gospodarczej i prowadzenie jej przez okres 12 miesięcy przez 150 osób młodych (90 kobiet/ 60 mężczyzn) w wieku 18-29 lat, pozostających bez pracy, w tym przez osoby bierne zawodowo lub bezrobotne niezarejestrowane w PUP, które utraciły zatrudnienie po 01.03.2020 roku z powodu COVID-9, z województwa lubuskiego w terminie do 30.06.2023.
Wsparcie oferowane w ramach Projektu obejmuje:
a) wsparcie szkoleniowe przed rozpoczęciem działalności gospodarczej:
Przewidziane jest dla 150 Uczestników Projektu;
Szkolenie będzie dopasowane do poziomu wiedzy uczestników;
Szkolenie obejmuje 50 godzin lekcyjnych; (1 godzina = 45 minut);
Minimalny zakres programu szkolenia:
działalność gospodarcza w kontekście przepisów prawnych,
księgowość oraz przepisy podatkowe i ZUS,
reklama i inne działania promocyjne,
inne źródła finansowania działalności gospodarczej,
sporządzenie biznesplanu i jego realizacja,
negocjacje biznesowe,
pozyskanie i obsługa klienta,
radzenie sobie ze stresem i konfliktem;
Planowany harmonogram czasowy szkolenia będzie obejmował:
czas trwania jednego modułu/ zjazdu nie będzie przekraczał 5
następujących po sobie dni;
czas trwania zajęć łącznie z przerwami nie będzie przekraczał 6 godzin
lekcyjnych w ciągu jednego dnia;
w trakcie zajęć zaplanowane są regularne przerwy w ilości nie mniejszej niż
15 minut na 2 godziny lekcyjne;
Szkolenie będzie odbywało się w średnio 10-osobowych grupach, maksymalnie 20-osobowych;
Od każdego Uczestnika wymagana jest minimalna 80% frekwencja
w szkoleniu;
Uczestnik Projektu po zakończeniu udziału w szkoleniu otrzyma
Zaświadczenie o udziale w szkoleniu;
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik Projektu zobowiązany jest do
przystąpienia do egzaminu (warunek obligatoryjny);
Egzamin będzie swoim zakresem i formą weryfikował wiedzę zdobytą przez
uczestnika podczas szkolenia. Po otrzymaniu pozytywnego wyniku egzaminu
(tj.70% punktów zdobytych podczas przeprowadzonego egzaminu) Uczestnik
Projektu otrzyma Zaświadczenie MEN.
Przystąpienie oraz otrzymanie pozytywnego wyniku egzaminu jest warunkiem koniecznym do ubiegania się o wsparcie finansowe na założenie własnej działalności gospodarczej (Stawkę jednostkową na samozatrudnienie).
Planowane terminy udzielenia wsparcia: maj 2021, sierpień/wrzesień 2021, marzec 2022.
b) Wsparcie finansowe na założenie własnej działalności gospodarczej:
Przewidziane jest dla 150 Uczestników Projektu;
Każdy Uczestnik projektu otrzyma wsparcie doradcze z zakresu przygotowania
Biznesplanu w wymiarze 3 godzin zegarowych dla każdego Uczestnika Projektu;
Opracowany przez Uczestnika Projektu Biznesplan i złożony do Biura Projektu lub
Filii Biura Projektu oceniany będzie pod względem merytorycznym przez dwóch
Ekspertów Niezależnych (Ekspertem niezależnym, dokonującym oceny
merytorycznej (oceniającej punktowo) nie będzie Ekspert dotacyjny, czyli osoba
która służyła pomocą przy wypełnianiu Biznesplanu);
Uczestnik Projektu będzie miał możliwość prezentacji swojej koncepcji planowanej działalności gospodarczej przed Komisją Oceny Biznesplanów. Przewidziany czas prezentacji na każdego uczestnika to 1 godzina zegarowa;
Po zakończeniu obrad Komisji Oceny Biznesplanów w ciągu 5 dni roboczych na
stronie internetowej projektu zostanie opublikowana Lista osób, którym przyznano wsparcie finansowe, Lista osób rezerwowych oraz Lista osób, którym odmówiono przyznania wsparcia finansowego. Każdy Uczestnik Projektu otrzyma informację zgodnie z definicją skutecznego doręczenia informacji Kandydatowi/tce przez Beneficjenta wskazaną w § 1 niniejszego Regulaminu.
W uzasadnionych przypadkach takich jak wystąpienie siły wyższej, np. stan
zagrożenia epidemicznego czy stan epidemii, dopuszcza się realizację wsparcia
w formie on-line lub hybrydowej.
Wsparcie finansowe na założenie własnej działalności gospodarczej otrzyma
Uczestnik Projektu, którego Biznesplan został pozytywnie oceniony
i zaakceptowany do udzielenia wsparcia finansowego zgodnie z Listą rankingową.
Łączna przewidziana ilość wsparcia finansowego, tj. Stawka jednostkowa na
samozatrudnienie w wysokości 23.050,00 zł (słownie: dwadzieścia trzy tysiące
pięćdziesiąt złotych), dla uczestnika na założenie własnej działalności
gospodarczej jest przewidziana dla 150 Uczestników Projektu, w tym dla 90 kobiet i 60 mężczyzn; (dla średnio 50 Uczestników Projektu w każdym z trzech naborów).
Planowane terminy udzielenia wsparcia: lipiec/sierpień 2021, listopad/grudzień 2021, maj/czerwiec 2022.
c) Fakultatywne wsparcie pomostowe:
Przewidziane jest dla 150 Uczestników Projektu;
Wsparcie pomostowe zostanie wypłacone na Wniosek Uczestnika Projektu,
na okres maksymalnie 6 miesięcy liczone od dnia rozpoczęcia działalności
gospodarczej;
Wsparcie pomostowe przyznawane będzie w formie comiesięcznych transz
w kwocie netto (bez podatku VAT) w wysokości do 2.600,00 zł/ miesiąc
(słownie: dwa tysiące sześćset złotych/ miesiąc), maksymalnie 15.600,00 zł
(piętnaście tysięcy sześćset złotych) dla 1 Uczestnika Projektu;
Wsparcie pomostowe zostanie wypłacone na podstawie rozliczenia - zestawienia
poniesionych wydatków, sporządzonego w oparciu o dokumenty księgowe, przy
czym Beneficjent będzie mógł mieć prawo żądać wglądu w dokumenty księgowe ujęte w rozliczeniu;
Wsparcie pomostowe jest przewidziane dla 150 Uczestników Projektu.
Planowane terminy udzielania wsparcia: sierpień 2021 – grudzień 2022.
2. Beneficjent zapewnia Uczestnikom Projektu:
Poczęstunek podczas spotkań z zakresu realizacji wsparcia finansowego
(dotacyjnego);
Zwrot kosztów dojazdu na „Szkolenie z zakresu zakładania i prowadzenia
działalności gospodarczej” oraz na spotkanie z Komisją Oceny Biznesplanów jest
przewidziany dla 75 Uczestników Projektu - jeśli dotyczy.
3. Warunkiem otrzymania wsparcia finansowego na założenie własnej działalności gospodarczej oraz finansowego wsparcia pomostowego jest wniesienie przez Uczestnika Projektu zabezpieczenia zwrotu otrzymanego wsparcia w przypadku niedotrzymania warunków umowy dotyczącej jego przyznania. Formami zabezpieczenia zwrotu przez Uczestnika otrzymanych środków mogą być:
poręczenie,
weksel własny,
weksel z poręczeniem wekslowym (aval),
gwarancja bankowa,
zastaw na prawach lub rzeczach,
blokada rachunku bankowego,
akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
+48 531 477 970, +48 533 496 716
oraz adresem e-mail: power@akapit.edu.pl
Dokumenty Rekrutacyjne dostępne do pobrania na stronach:
www.opzl.pl
www.akapit.edu.pl/power