Od 1 lipca 2021 r. do 30 listopada 2021 r. można składać wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start”.
Program „Dobry Start” jest to rodzaj świadczenia w wysokości 300,00 zł, wypłacanego raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Z programu mogą skorzystać wszyscy rodzice/opiekunowie prawni bez względu na dochody.
W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną. Wniosek można złożyć za pośrednictwem:
- portalu Platformy Usług Elektronicznych ZUS;
- portalu Emp@tia;
- bankowości elektronicznej.
Wniosek o świadczenie w ramach programu „Dobry Start” dla ucznia w 2021 r. może złożyć:
- rodzic;
- jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem;
- opiekun faktyczny dziecka, czyli osoba, która opiekuje się dzieckiem i złożyła do sądu wniosek o jego adopcję;
- opiekun prawny dziecka – osoba, której sąd powierzył opiekę nad dzieckiem;
- osoba ucząca się, czyli pełnoletni uczeń, który nie jest na utrzymaniu rodziców, ponieważ rodzice nie żyją lub ma ustalone alimenty od nich;
- rodzina zastępcza;
- osoba prowadząca rodzinny dom dziecka;
- dyrektor placówki opiekuńczo – wychowawczej;
- dyrektor regionalnej placówki opiekuńczo – terapeutycznej.
Dodatkowe informacje i wyjaśnienia można uzyskać w następujących miejscach:
- na specjalnej infolinii pod numerem: 22 290 22 02 w dni robocze ( pn. – pt.) w godz. 8.00 – 15.00;
- w Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS w dni robocze ( pn. – pt. ) w godz. 7.00 – 18.00 pod numerem telefonu: 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl ;
- we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e- wizyty w ZUS;
- w trakcie dyżurów pracowników ZUS.Źródło informacji:
https:/www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start