Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2021-02-01 11:50:23 | Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): INFORMACJA O FUNKCJONOWANIU MIEJSKIEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W KOSTRZYNIE NAD ODRĄSzanowni Państwo, na podstawie §13 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020r. poz. 566) Burmistrz Miasta Kostrzyn nad Odrą wydał zarządzenie dotyczące m.in. wyłączenia bezpośredniej obsługi interesantów Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W związku z powyższym w celu skontaktowania się z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy dzwonić pod numer 95 727 81 58, codziennie w godzinach 9.30 – 14.30. Wszelkie zapytania, jak również wnioski o wszczęcie postępowania w przypadku osób uzależnionych można składać drogą elektroniczną: profilaktyka@kostrzyn.um.gov.pl Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kostrzynie nad Odrą działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2018 r. poz. 2137 j.t. ze zmianami), w składzie zatwierdzonym zarządzeniem nr 30/2019 Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą z dnia 4 lutego 2019 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kostrzynie nad Odrą. Członkami Komisji są przedstawiciele Urzędu Miasta w Kostrzynie nad Odrą, Ośrodka Pomocy Społecznej w Kostrzynie nad Odrą, Policji, Organizacji Pozarządowych przeszkoleni w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Komisja obejmuje swoim działaniem teren Miasta Kostrzyn nad Odrą i działa w następującym składzie: Posiedzenia Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odbywają się w każdy trzeci czwartek miesiąca przy ul. kardynała Stefana Wyszyńskiego 23 (przy Poradni Leczenia Uzależnień) od godziny 16.00. Przewodniczący MKRPA pełni dyżur codziennie w godzinach 8.30-9.30 oraz 14.30-15.30 w Urzędzie Miasta przy ul. Granicznej 2, pok. 49, tel. 095 727 81 04 Wnioski, w sprawie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, należy składać najpóźniej pięć dni przed planowanym posiedzeniem Komisji (trzeci czwartek miesiąca) w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta. Zakres działania Komisji: Komisja inicjuje i monitoruje działania związane z edukacją i profilaktyką rozwiązywania problemów alkoholowych. Celem działań jest ograniczanie dostępności alkoholu, zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej, rehabilitacyjnej osobom uzależnionym, podejmowanie działań w związku z podejrzeniem zaistnienia przemocy w rodzinie oraz zwiększanie zdolności osób do radzenia sobie z istniejącymi problemami alkoholowymi. Podejmowane działania mają za zadanie wsparcie osób uzależnionych i ich rodzin, kształtowanie zdrowego stylu życia oraz pomoc rodzinom w trudnych sytuacjach życiowych. Komisja uprawniona jest do podejmowania czynności zmierzających do sądowego orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu, zobowiązania poddania się leczeniu odwykowemu. Ponadto, Komisja realizuje określone ustawowo zadania gminy w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, a w szczególności: Do kompetencji Komisji należą również zadania wynikające z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2018 r. poz. 1030 ze zm.) oraz ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2015 r., poz. 1390 j.t. ze zm.). Zobowiązanie do leczenia odwykowego: Oznacza to, że sam fakt uzależnienia od alkoholu czy też spożywanie alkoholu w sposób szkodliwy lub ryzykowny nie może stanowić samoistnej podstawy do zobowiązania danej osoby do podjęcia leczenia odwykowego, lecz muszą towarzyszyć temu także określone, negatywne zachowania w sferze społecznej. KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK DO GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH? Co do zasady problem alkoholowy zgłosić może każdy. Najlepiej jest, gdy osobą zgłaszającą problem jest członek najbliższej rodziny, który dobrze zna skalę problemu i wie, jak naprawdę wygląda sytuacja rodzinna, ale przyjmowane są również zgłoszenia od dalszych członków rodziny, jak i od osób niespokrewnionych. Sama osoba uzależniona, z własnej inicjatywy, może przyjść do Miejskiej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych po pomoc i poradę w sprawie podjęcia leczenia. MKRPA nie jest w żadnej mierze zobowiązana do rozpatrywania wniosków anonimowych. Osoba lub instytucja zawiadamiająca MKRPA o konieczności podjęcia działań w ramach procedury nie staje się stroną w procedurze ani w postępowaniu sądowym – nie przysługuje jej uprawnienie do wycofania wniosku, nie ma dostępu do gromadzonych materiałów, nie może wnieść apelacji od wydanego postanowienia sądowego. PROCEDURA ZOBOWIĄZANIA DO PODJĘCIA LECZENIA ODWYKOWEGO Wszczęcie procedury dotyczącej zobowiązania do podjęcia leczenia odwykowego następuje z chwilą złożenia przez wnioskodawcę wniosku o zobowiązanie do podjęcia leczenia odwykowego osoby uzależnionej, bądź na wniosek instytucji zewnętrznej. TOK POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU NASTĘPUJĄCYCH WYDARZEŃ Osoba zaproszona na spotkanie Miejskiej Komisji przychodzi na spotkanie i wyraża zgodę na leczenie odwykowe. Komisja monitoruje, czy osoba uczestniczy w terapii, czy powstrzymuje się od spożywania alkoholu. Robi to poprzez zapraszanie osoby zgłoszonej z zaświadczeniem z ośrodka terapeutycznego lub zaproszenie kogoś z członków rodziny, który opisze bieżącą sytuację. Takie osoby zawsze będą informowane, że w przypadku zaprzestania leczenia lub nie dostarczenia zaświadczenia o kontynuacji leczenia sprawa zostanie skierowana do Sądu. |
Marcin Lewandowski |
2020-10-07 16:14:46 | Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych | Publikacja | Wojciech Bień |
2020-10-07 16:14:41 | Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): INFORMACJA O FUNKCJONOWANIU MIEJSKIEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W KOSTRZYNIE NAD ODRĄSzanowni Państwo, na podstawie §13 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020r. poz. 566) Burmistrz Miasta Kostrzyn nad Odrą wydał zarządzenie dotyczące m.in. wyłączenia bezpośredniej obsługi interesantów Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W związku z powyższym w celu skontaktowania się z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy dzwonić pod numer 95 727 81 58, codziennie w godzinach 9.30 – 14.30. Wszelkie zapytania, jak również wnioski o wszczęcie postępowania w przypadku osób uzależnionych można składać drogą elektroniczną: profilaktyka@kostrzyn.um.gov.pl Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kostrzynie nad Odrą działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2018 r. poz. 2137 j.t. ze zmianami), w składzie zatwierdzonym zarządzeniem nr 30/2019 Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą z dnia 4 lutego 2019 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kostrzynie nad Odrą. Członkami Komisji są przedstawiciele Urzędu Miasta w Kostrzynie nad Odrą, Ośrodka Pomocy Społecznej w Kostrzynie nad Odrą, Policji, Organizacji Pozarządowych przeszkoleni w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Komisja obejmuje swoim działaniem teren Miasta Kostrzyn nad Odrą i działa w następującym składzie: Posiedzenia Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odbywają się w każdy trzeci czwartek miesiąca przy ul. kardynała Stefana Wyszyńskiego 23 (przy Poradni Leczenia Uzależnień) od godziny 16.00. Przewodnicząca MKRPA pełni dyżur codziennie w godzinach 8.30-9.30 oraz 14.30-15.30 w Urzędzie Miasta przy ul. Granicznej 2, pok. 52, tel. 095 727 81 58 Wnioski, w sprawie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, należy składać najpóźniej pięć dni przed planowanym posiedzeniem Komisji (trzeci czwartek miesiąca) w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta. Zakres działania Komisji: Komisja inicjuje i monitoruje działania związane z edukacją i profilaktyką rozwiązywania problemów alkoholowych. Celem działań jest ograniczanie dostępności alkoholu, zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej, rehabilitacyjnej osobom uzależnionym, podejmowanie działań w związku z podejrzeniem zaistnienia przemocy w rodzinie oraz zwiększanie zdolności osób do radzenia sobie z istniejącymi problemami alkoholowymi. Podejmowane działania mają za zadanie wsparcie osób uzależnionych i ich rodzin, kształtowanie zdrowego stylu życia oraz pomoc rodzinom w trudnych sytuacjach życiowych. Komisja uprawniona jest do podejmowania czynności zmierzających do sądowego orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu, zobowiązania poddania się leczeniu odwykowemu. Ponadto, Komisja realizuje określone ustawowo zadania gminy w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, a w szczególności: Do kompetencji Komisji należą również zadania wynikające z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2018 r. poz. 1030 ze zm.) oraz ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2015 r., poz. 1390 j.t. ze zm.). Zobowiązanie do leczenia odwykowego: Oznacza to, że sam fakt uzależnienia od alkoholu czy też spożywanie alkoholu w sposób szkodliwy lub ryzykowny nie może stanowić samoistnej podstawy do zobowiązania danej osoby do podjęcia leczenia odwykowego, lecz muszą towarzyszyć temu także określone, negatywne zachowania w sferze społecznej. KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK DO GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH? Co do zasady problem alkoholowy zgłosić może każdy. Najlepiej jest, gdy osobą zgłaszającą problem jest członek najbliższej rodziny, który dobrze zna skalę problemu i wie, jak naprawdę wygląda sytuacja rodzinna, ale przyjmowane są również zgłoszenia od dalszych członków rodziny, jak i od osób niespokrewnionych. Sama osoba uzależniona, z własnej inicjatywy, może przyjść do Miejskiej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych po pomoc i poradę w sprawie podjęcia leczenia. MKRPA nie jest w żadnej mierze zobowiązana do rozpatrywania wniosków anonimowych. Osoba lub instytucja zawiadamiająca MKRPA o konieczności podjęcia działań w ramach procedury nie staje się stroną w procedurze ani w postępowaniu sądowym – nie przysługuje jej uprawnienie do wycofania wniosku, nie ma dostępu do gromadzonych materiałów, nie może wnieść apelacji od wydanego postanowienia sądowego. PROCEDURA ZOBOWIĄZANIA DO PODJĘCIA LECZENIA ODWYKOWEGO Wszczęcie procedury dotyczącej zobowiązania do podjęcia leczenia odwykowego następuje z chwilą złożenia przez wnioskodawcę wniosku o zobowiązanie do podjęcia leczenia odwykowego osoby uzależnionej, bądź na wniosek instytucji zewnętrznej. TOK POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU NASTĘPUJĄCYCH WYDARZEŃ Osoba zaproszona na spotkanie Miejskiej Komisji przychodzi na spotkanie i wyraża zgodę na leczenie odwykowe. Komisja monitoruje, czy osoba uczestniczy w terapii, czy powstrzymuje się od spożywania alkoholu. Robi to poprzez zapraszanie osoby zgłoszonej z zaświadczeniem z ośrodka terapeutycznego lub zaproszenie kogoś z członków rodziny, który opisze bieżącą sytuację. Takie osoby zawsze będą informowane, że w przypadku zaprzestania leczenia lub nie dostarczenia zaświadczenia o kontynuacji leczenia sprawa zostanie skierowana do Sądu. |
Wojciech Bień |
2020-09-28 18:29:34 | Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych | Publikacja | Wojciech Bień |
2020-09-28 18:29:30 | Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych | Zapis tymczasowy Opis grafiki zajawki (PL): Zdjęcie przykładowe przedstawiające zakapturzonego człowieka z butelką stojącego na wiadukcie - źródło PIXABAY | Wojciech Bień |
2020-09-28 18:27:28 | Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych | Publikacja | Wojciech Bień |
Historia zmian strony -